Vakiovalurautamoottoreiden M2BAX suunnittelun lähtökohdat
Eristysluokka ”F” (ΔT < 80K).
Moottorin ylikuumeneminen estetään käämissä olevilla PTC-termistoreilla. PTC-termistorit ovat vakiona kaikissa M2BAX-moottoreissa.
Syöttökaapeleiden kytkeminen liitinkoteloon on helppoa, sillä liitinkotelo kääntyy alle 132-runkoisissa moottoreissa 2 x 180° ja alkaen 160-runkoisissa moottoreissa 4 x 90°.
Moottoreissa on kaksi maadoituskohtaa, liitinkotelon sisällä ja moottorirungossa.
62-sarjan kestovoideltuja laakerit ovat vakiona 250-runkoon asti. 62-sarjan jälkivoideltavat laakerit ovat vakiona 280-rungosta alkaen.
SPM tärinäanturinipat on saatavilla optiona alkaen 280-runkoisissa moottoreissa.
Moottoreiden kaikki ulkoiset ruuvit ovat tyypiltään kuusiokoloruuveja.
Nostosilmukat ovat kiinteästi moottorin rungossa 200-runkoon asti ja pultattuja alkaen 225-runkoisissa moottoreissa.
Suorassa verkkosyötössä (DOL) voidaan käyttää maksimi syöttöjännitteenä 690V. Taajuusmuuttajakäytössä (VSD) maksimi syöttöjännite on 500V.